Mülkiyeti Büyükşehir Belediyesi'ne ait Karşıyaka'daki arazide yapımı devam eden opera binası, Cumhuriyet tarihinde "opera sanatına özel" olarak inşa edilen ilk tesis olacaktır. Ulusal mimari yarışması yöntemi ile elde edilen proje kapsamında, 1435 kullanıcı kapasiteli ana salon ve sahnesi, 437 seyirci kapasiteli küçük salon ve sahnesi ile prova salonları, opera bölümü ve bale bölümü bulunuyor. 73 bin 800 metrekarelik inşaat alanına sahip olan tesiste 350 seyirci kapasiteli avlu - açık performans alanı, atölyeler ve depolar, ana hizmet birimleri, idare bölümü, genel tesisler, teknik merkez ve 525 araçlık otopark yer almaktadır.
Opera binası, başta sahne tasarımı olmak üzere teknik donanım anlamında Avrupa'daki örnekleri arasında öne çıkacaktır. Fuayesinde kitapçı, opera dükkanı, bistro ve bilet gişesi yer alacaktır. Fuayenin önünden geçen yol üzerinde otopark, toplu taşım durağı, araba ve taksi cepleri düzenlenmiştir. Denize bakan meydan ve caddeden iki ayrı girişi bulunmaktadır. Opera binasının ayrıca tramvay hattı bağlantısı da olacaktır. Opera binası sadece temsil günleri değil, günün her saati aktif kullanılacak şekilde tasarlanmıştır.
Yapının, Cumhuriyet tarihinde, "Opera sanatına özel" ilk bina olacaktır. Başta sahne tasarımı olmak üzere teknik donanım anlamında Avrupa'daki örnekleri arasında öne çıkacak olan opera binasının fuayesinde kitapçı, opera dükkanı, bistro ve bilet gişesi yer alacaktır. Fuayenin önünden geçen yol üzerinde otopark, toplu taşım durağı, araba ve taksi cepleri bulunacaktır. Opera binasına tramvay hattıyla da kolaylıkla ulaşılacaktır.
Binanın ön fuaye olarak adlandırılan bölümü ise kitapçısı, opera dükkanı, bistrosu ve bilet gişesi ile bütün gün açık tutulan sosyal bir mekan olarak tasarlanmıştır. Fuayenin önünden geçen yol üzerinde otopark, toplu taşıma durağı, araba ve taksi cepleri düzenlenmiştir. Denize bakan meydan ve caddeden olmak üzere iki ayrı girişi olacaktır. Bilet kontrolünü takiben vestiyer, asansörler ve ana fuayeye çıkan geniş merdivenlere ulaşılacaktır. Ana fuaye denizden gelen düzlemin yükselerek yapının içine girdiği yer olarak planlanmıştır. İrtifadan dolayı deniz ile arasındaki mesafenin görsel olarak kapanmasıyla bu bölüm körfez manzarasına açılacaktır. Sahnenin gerisinde, arazinin derinliğinin izin verdiği ölçüde düz ayak yapılandırılmış üretim alanı olacaktır. Buradaki ofisler, atölyeler, çalışma ve prova odaları bir avlu etrafında toplanacaktır. Farklı girişlerden beslenen bu bölümde iç atriumlar oluşturulacak, çalışanlar için sosyalleşme imkanları yaratılacaktır.